SAYA SAYANG MEREKA

3 July 2013

Iffat kena skin infection

Assalamualaikum..

Kisah nya mula daripada minggu lepas, lepas kami pergi kl. Iffat kena gatal-gatal..penuh ruam kt depan n belakang badan dia. Tapi lepas sapu krim dacterine, ruam tu kering dan hilang dalam masa satu hari je..kemudian dalam hari jumaat ni, tgok iffat ada bintik2 baru kt bahu dia..then dia garu..means gatal. Bintik2 tu plak ada air..malam sabtu rasa badan dia panas. Cek suhu dalam 37.4c. Hari ahad pun sama, badan dia dedar. Pagi isnin dalam pukul 5 pagi, masa dia bgn menyusu, umi rasa badan dia panas. Cek suhu 37.2c. So pagi isnin tu decide bawa jumpa paed kat pakar kempas. Bimbang dia kena campak or cikenpox.

Tapi alhamdulillah lah. Paed cakap cuma skin infection biasa..





Kat bahu paling banyak. Kat tempat lain pun ada jugak, kt kepala, siku, peha, lutut..tp majoriti bintik sebijik sebijik.. Then paed bagi ubat sapu ni..


So far, okela sbb kulit tu makin kering..cuma kulit nya jadi hitam..hoho..x comel dah..

Apa2 pun, umi doakan semoga iffat cepat sembuh.aminnnn..

4 comments:

aznor ibrahim said...

alolo syiannn iffat.btw iza, doc gtaw tak mcm mane leh kne skin infection tu?

Balqis said...

hi....salamm...:P
cian ur bby...bby sy pun kna gak...tp lain cket..ubat tu sma tp xjln sbb cm gegata tp bkn..pegi clinic 3kali....1 pusrawi...2azzahrah...+ ubat darusyifa n ngn ustazah..kalo ikut my mom..die ckp 'semburpontianak'..huhuh
paed ckp sbb jerebu...sy cuti 4hari...sbb cm bby awk..kejap2 cm demam..nyway....sy doakn bby awk cpt sembuh..

nurul

Mimie Najib said...

alahai..siannya dia..gatal2 ye..kalau kita yang dwasa ni gtal2 pun menyakitkan, ni kan pula anak kecil..

nurul izayani said...

Aznor- x bgtau pulak, cuma dia ckp skin infection je..
Nurul- semoga bby awak pun cpt sembuh..mayb jugak kot sbb jerebu
Mimie-kan..sian tgok dia garu..