SAYA SAYANG MEREKA

21 November 2012

set berpantang

assalamualaikum..

this time iza nk share set berpantang yang menjadi pilihan hati ini, hihi..ada dua..satu untuk luaran dan satu lagi untuk dalaman..untuk luaran, iza pilih set berpantang tanamera..dan untuk dalaman, iza guna set berpantang shaklee. kena ada dua2 ni, barula boleh sembuh luar dan dalam, insyaALLAH..

kenapa iza pilih dua set berpantang ni? first, sbb mmg xnk guna jamu..sekarang ni, tendency untuk anak kena jaundice sgt tinggi lagi2 iza ni jenis darah o positif..tp bukanla iza mintak dia kena jaundice, hanya sbg langkah berjaga2..sbb bile anak ada jaundice, automatically si ibu kena stop mkn jamu.. kalau tak anak tu nant akan panas..so kalu beli jamu, then x mkn, kan membazir namanya tu, jamu pulak harga beratus2..adeh..

bila difikir2kan..iza amik la tanamera..sbb ia hanya untuk luaran sahaja, dan kalu ada pun teh herba untuk diminum..then tercarik2 jugak ubat untuk penyembuhan bahagian dalaman, dan lepas dah puas survey, jumpala set berpantang shaklee ni..special set berpantang ni sbb boleh dimakan even anak ada jaundice..dan alhamdulillah, stakat ni iza xde masalah untuk makan pil2 bagai..harap2 nant habisla segala ubat2 tu..dan kalau ada good effect pas mkn nant, mmg iza bercadang nk teruskan pengambilan vitamin2 tu..

orait..untuk set berpantang tanamera, iza beli secara pos direct dari website Tanamera..costly rm 360 include postage..bila kita dah buat pembayaran, mereka akan call untuk confirmation dahulu, then baru barang akan dipos..

penghantaran menggunakan skynet dan packaging yang kemas serta selamat..



ada 11 items

untuk set berpantang shaklee pulak, iza ambil yang trial pek.. ada vitalea, vitamin c, zinc dan b complex..yang ni harganya rm100..then iza topup juga dgn ostematrix (rm49), yang ni untuk mengelakkan sembelit, since iza ada mengalaminya masa dalam pregnant, so bersiap sediala takut mengalaminya masa pantang jugak nanti..other than that, iza ada amik ESP (harga promo rm120) yang ni untuk milk booster..tp skang ni iza bg mak pakai dulu sbb ESP ni pun boleh jugak dijadikan sbg supplement untuk org2 yang dah lanjut usianya..nant masa pantang kt rumah mak, boleh la try sikit..kalu betul2 berkesan sbg milk booster, baru oder lg..


siap dapat tupperware dgn cawan lg, terbaikla :)

iza beli set berpantang shaklee ni dari SuperMak Shoppe..panghantaran juga menggunakan skynet..

so totally set berpantang iza costly..tanamera + shaklee = rm360 + rm279 = rm639..hihi..agak mahal, tp ini bukan niat nk menunjuk, cuma apa salahnya kita belanja dan reward diri kita selepas kita dah bersusah2 untuk 9 bulan mengandungkn si baby ni..ye tak? :)



9 comments:

Shakina Farhan said...

xpe..insyaAllah worth it..bukan selalu..hee..

Cik Puan Tqah said...

thnks sharing :)

mrs gold said...

wah..MG pon merancang yang sma..both shaklee dan tanamera.dgq cita VCO dia bagus kan..bulan depan dah start nak sapu hari2 :)

Anna Boleyn said...

Huwaaaaa...costly jgk set berpantang ni ek. Huhh..kite tak pregnant lg tp sj cr2 kenalan blog org dah kawen..yg tengah pregnant boleh baca pengalaman boleh jd kan panduan bila ada rezeki nanti. Salam kenal..jempot lah dtg blog kite. :)

xi da ya said...

hi!! me too,
bli set tanamera n planning to buy shaklee.hehehe..
skrg dh start sapu2 VCO tu, harapnye dipermudahkan nnt.:)

Nurul Izayani said...

kina: aah..pengalaman 1st plak tu kan, hihi..

tqah: welcome dear..

mrs gold: iza dh start sapu..tp selalu je terskip..hehehhh..now dh nk masuk 39 weeks..

xi da ya: insyaALLAH :)

Nurul Izayani said...

anna: hihi..semuanya terpulang pada diri :) oke, will come to ur blog..

ieja manja said...

kenapa ramai yg x prefer jamu? heran jugak... aku maseh survey lg.. even masih awal lg.. tp dh cuti skolah la katekan.. boring sgt dah ni.. =P

anyway Iza semoga selamat deliver nnt..

Nurul Izayani said...

Jamu xleh mkn kalu anak kena jaundice..skang kan baby mostly akan kena jaundice..jarang jumpa yg x kena..mcm aku lg la..darah o.tinggi tendency anak nk kena jaundice..lg, jamu x sedap,hihihi..
Btw, doakan aku selamat..hitung hari ja ni..

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers
Daisypath Wedding tickers